Groot Huisbezoeken deze zomer

donderdag 31 mei 2018

In het jaar dat Winanda in Oisterwijk werkt, heeft zij nog niet met iedereen persoonlijk kunnen kennismaken. Daarom organiseren we in het late voorjaar en in de zomer vier groothuisbezoeken. Het thema sluit aan bij dat van de Startzondag 2018: een goed gesprek.

In de kerk voeren we gesprekken over van alles en nog wat. Wanneer zeggen we dat het een goed gesprek was? Dan gaat het in ieder geval om een echte ontmoeting, met tijd en aandacht. Dan gaat het ook over wat ons bezighoudt, bezielt. Wat we daaraan beleven en wat we daarvan door willen geven aan onze kinderen, aan onze vrienden en buren wellicht. Daarbij kijken we ook naar de toekomst. Wat willen we koste wat kost behouden in onze kerk? Wat willen we meegeven aan onze kinderen en kleinkinderen?

De groothuisbezoeken zijn op de volgende data:

• Maandag 18 juni in Berkel-Enschot, bij Marjan van Wijngaarden en Evert Niemeijer
(voor de gemeenteleden uit Berkel-Enschot, Udenhout, Tilburg en Loon op Zand)

• Donderdag 28 juni in Oisterwijk-centrum, bij Jantsje en Dirk Bakkeren
(voor de gemeenteleden uit Oisterwijk-centrum, Oisterwijk-Pannenschuur, Oisterwijk-noord en Haaren)

• Woensdag 4 juli in Oisterwijk-zuid, bij Joke en Jan Marcelis
(voor de gemeenteleden uit Oisterwijk-zuid en Moergestel)

De inloop is vanaf 19.30 uur. We beginnen de avond om 19.45 uur. Rond 21.45 uur ronden we af.

Ook is er in de zomerperiode een extra Groothuisbezoek in de middag voor de gemeenteleden die ’s avonds niet zo makkelijk kunnen komen:

• Maandag 30 juli in De Voorhof, van 14.00-16.00 uur

Wanneer u op de datum van uw wijk/woonplaats niet kunt, bent u uiteraard welkom op één van de andere groothuisbezoeken.

U kunt zich opgeven bij onze scriba, Marjan van Wijngaarden, scriba@pkn-oisterwijk.nl of 013-5332129. Zet er ook bij voor welke datum u zich opgeeft.

‘De kerk, een plek waar hemel en aarde elkaar raken…’ wordt er aan het begin van de dienst gezegd. Het gebeurt vaak dat in de dienst onder woorden gebracht wordt wat je voelt, en zelf niet zeggen kan. God’s woord is krachtig en het overkomt me vaak dat ik ineens aangesproken word door wat er gezegd wordt, zonder dat ik er echt naar op zoek ben.

Amy Hoogeland