Een goed gesprek over de toekomst van onze kerk

dinsdag 28 augustus 2018

Op donderdag 20 september bent u van harte welkom op de gemeenteavond over de toekomst van onze kerk. Aanleiding is het oorspronkelijke plan voor de samenwerking tussen de kerkbladen van Hilvarenbeek, Oisterwijk en Tilburg. Veel gemeenteleden vonden dat geen goed idee, met op de achtergrond het gevoel dat de samenwerking tussen deze drie gemeentes niet per se nodig is. Daarom vindt de kerkenraad het belangrijk om het onderwerp ‘Samen op Weg’ breder te trekken en met elkaar een goed gesprek te voeren over hoe we als vergrijzende gemeente de toekomst tegemoet willen gaan. We zijn heel benieuwd hoe jullie hier als oudere én jongere gemeenteleden tegenaan kijken.

De avond bestaat uit de volgende onderwerpen
• Samenwerking met Hilvarenbeek en Tilburg, waarom eigenlijk?
• Hoe kijken de jongere gemeenteleden aan tegen de toekomst van de kerk?
• Hoe houden we de kerk draaiend met steeds minder vrijwilligers?
• Op welke manier kunnen we de werkzaamheden van onze predikant, die voor 70 procent is aangesteld, het beste ondersteunen?
Na een gezamenlijk inleiding gaan we in groepen met deze onderwerpen aan de slag. Daarin is ruimte voor oude en nieuwe ideeën, creatieve inzichten en verrassende oplossingen.

Programma
Vanaf 19.30 uur staan koffie en thee klaar. We beginnen om 20.00 uur met het programma, onderbroken door een korte pauze. Uiterlijk 21.45 uur sluiten we af. We rekenen op uw komst! Heeft u nog vragen over of suggesties voor de avond? Jan Kos, Jan Marcelis, Judith Ooms of Marjan van Wijngaarden horen ze graag! Of mail naar scriba@pkn-oisterwijk.nl.

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma