Nieuw project Kerk in Actie

vrijdag 21 september 2018

Ons Kerk in Actie-project ‘Onderwijs voor Dalit-kinderen’ stopt eind dit jaar. Op 1 januari starten we, samen met de gemeentes Hilvarenbeek en Tilburg, met een nieuw project. De gezamenlijke diaconieën hebben drie projecten geselecteerd. In de dienst van 7 oktober kunt u stemmen welk project u het meeste aanspreekt. Dit zijn de drie projecten:

Levensreddende zorg voor kwetsbare ouderen en kinderen in Moldavië
Door hoge werkloosheid en armoede in Moldavië werkt ongeveer een kwart van de bevolking in het buitenland. Ouderen en kinderen blijven vaak alleen achter, en er is dan niemand die voor ze zorgt. Alleenstaande ouderen worden hard getroffen door de economische crisis en kunnen niet in hun eigen levensonderhoud voorzien. Kinderen groeien op met weinig ouderlijk toezicht. Lees hier meer over dit project.

Opvang en scholing van weeskinderen in Rwanda
Mwana Ukundwa is een organisatie die zich inzet voor de vele weeskinderen in Rwanda. Ze zoekt opvangfamilies voor deze kinderen en regelt onderdak en scholing voor kindgezinnen. Mwana Ukundwa heeft inmiddels drie vestigingen waar in totaal zo’n 2400 kinderen en hun opvanggezinnen begeleid worden. Lees hier meer over dit project

Beroepsonderwijs voor straatmeisjes in Ghana
In Ghana leven ruim 60.000 kinderen op straat. De Ghanese organisatie AG Care vangt straatmeisjes in Accra op, leert hen een vak en stimuleert hen terug te keren naar hun oorspronkelijke dorpen om een nieuw bestaan op te bouwen. In de hoofdstad Accra leven 25.000 kinderen op straat. In het opvangcentrum Lifeline in Accra kunnen ieder jaar honderd meisjes terecht. Jongere meisjes kunnen weer naar school gaan. Oudere meisjes volgen een beroepsopleiding volgen. Lees hier meer over dit project.

Welk project wilt u het liefste steunen? In de dienst van 7 oktober beslist u daarover mee!

In de kerk vind ik inspiratie om over essentiële zaken in het leven na te denken, zoals door welke waarden wij mensen aangestuurd worden in ons gedrag. Ik stel het op prijs om fijne mensen te ontmoeten in de kerk. In andere organisaties, zoals bedrijven, is dat wel eens heel anders. Ik zou het leuk vinden om eens te analyseren hoe we als kerk nog meer jonge mensen kunnen bereiken, bijvoorbeeld via andere manieren van communicatie.

Rienk Lammers