Afscheid kerkelijk werker op 7 oktober

woensdag 03 oktober 2018

Op zondag 7 oktober neemt onze kerkelijk werker, Annette van Cappellen, afscheid van onze gemeente. In de dienst wordt zij officieel ontheven van haar taak. Na de dienst is er gelegenheid om haar persoonlijk te bedanken voor haar werk voor onze gemeente. De aanleiding voor haar vertrek is geen vrolijke. Toch maken we er een feestelijke dienst van, met onder meer live muziek.

“Dat ik moet stoppen met het werk in Oisterwijk vind ik heel erg jammer. Ik deed dit werk heel erg graag”, schrijft Annette in de laatste Samen op Weg. “Met velen van u heb ik een heel hartelijke band opgebouwd en ik hoop dan ook nog regelmatig, samen met mijn man, de diensten in Oisterwijk bij te wonen en u daar te ontmoeten. Ik wens u allen het beste, bedank u hartelijk voor de samenwerking en groet u hartelijk, ook namens mijn man Aad.”

Annette tijdens de startzondag 2017 in de kapel van klooster Nieuwenhof in Moergestel

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz