Oogstdienst

dinsdag 23 oktober 2018

Op woensdag 7 november is het dankdag voor gewas en arbeid. Wij verplaatsen deze dankdag naar zondag 11 november en vieren dan onze oogstdienst. We mogen dankbaar zijn voor onze oogst!

Veel kinderen zullen niet meer weten wat “oogst” is: waar komt onze melk of ons brood vandaan? Maar kinderen weten wel dat ze dankbaar mogen zijn voor wat ze hebben.  En dat wij hier in Nederland vaak veel meer hebben dan andere kinderen in heel veel andere landen.

We hebben dan ook besloten om dit jaar de opbrengst van de oogstdienst te doneren aan de mensen en kinderen op Sulawesi in Indonesië, die getroffen zijn door een aardbeving en tsunami.

Wij roepen u daarom op om op 11 november uw eigen oogst en gaven mee te nemen !! (denk aan: noten, zelfgemaakte jam of taart, pompoenen, adventskransen, herfststukjes, etcetera). We verzamelen alles op een tafel in de hal van de Voorhof. Na afloop van de kerkdienst wordt de oogst verkocht voor het goede doel. Neem dus ook uw portemonnee mee. Zo kunt u én Solewesie steunen én met iets moois of lekkers weer naar huis gaan!

Leiding Kindernevendienst

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma