Leeskring over vrouwen in de Bijbel

woensdag 19 december 2018

Op de maandagavonden 7, 14, 21 en 28 januari is er een leeskring over Vrouwen in de Bijbel. De avonden worden geleid door ds. Winanda de Vroe.

We gaan ons verdiepen in Maria Magdalena, en als er nog ruimte voor is, ook in andere vrouwen die een belangrijke rol speelden in de eerste christelijke gemeenschappen.

Was Maria Magdalena de vrouw van Jezus? Had Jezus haar de leiding van de kerk toevertrouwd? Is zij het slachtoffer van een geheim complot? Er zijn zoveel meningen over Maria Magdalena dat het steeds moeilijker wordt om onderscheid te maken tussen feit en fictie.

Doe u mee aan deze boeiende ontdekkingsreis naar het vroege christendom?

De avonden beginnen steeds om 19.30 uur in De Voorhof.

U kunt zich aanmelden bij ds. Winanda de Vroe.

In de kerk vind ik inspiratie om over essentiële zaken in het leven na te denken, zoals door welke waarden wij mensen aangestuurd worden in ons gedrag. Ik stel het op prijs om fijne mensen te ontmoeten in de kerk. In andere organisaties, zoals bedrijven, is dat wel eens heel anders. Ik zou het leuk vinden om eens te analyseren hoe we als kerk nog meer jonge mensen kunnen bereiken, bijvoorbeeld via andere manieren van communicatie.

Rienk Lammers