Lezing prof. Cees den Heyer in Hilvarenbeek

woensdag 26 december 2018

Onze zustergemeente Hilvarenbeek organiseert op woensdag 16 januari om 19.30 uur de jaarlijkse Open Huis-lezing. Gastspreker is Prof. Cees den Heyer. Hij spreekt over het thema ‘Jezus, een mens onder de mensen’.

Deze lezing is gebaseerd op het boek ‘Jezus, een mensenleven’. Dit boek is het reisverslag van een persoonlijke zoektocht. In de loop der jaren heeft Cees den Heyer zich in verschillende publicaties beziggehouden met vragen over de betekenis van het leven en sterven van Jezus. Daarbij is duidelijk geworden dat zijn visie op de man uit Nazareth gaandeweg fundamenteel is veranderd.

Cees den Heyer (1942) was hoogleraar Nieuwe Testament en Bijbelse Theologie aan de Theologische Universiteit Kampen en docent aan het Doopsgezind Seminarium in Amsterdam.

Alle gegevens op een rijtje
Datum: woensdag 16 januari 2019
Plaats: Open Huis van de Protestantse gemeente Hilvarenbeek
Vrijthof 21a, 5081CB Hilvarenbeek
Tijd: 19.30 uur (inloop vanaf 19.00 uur)

Het contact met kerkelijke gemeente biedt me structuur en handvatten om mijn geloof levend te houden en door me actief in te zetten kan ik ook wat van dit geloof laten zien. Daarom bezoek ik de kerkdiensten en hou ik me graag bezig met allerlei organisatorische zaken binnen de kerk. Mijn man en ik hebben een paar jaar in Canada gewoond. Maar ook vanuit daar voelde ik me betrokken bij ons gemeente en bleef ik de kerk volgen.

Gerda van der Gaag