Nieuwe Alphacursus start 21 januari

woensdag 02 januari 2019

Op maandag 21 januari start om 18.30 uur een nieuwe Alphacursus in de pastorie van de Sint Jozefparochie, Kerkstraat 95A. De cursus is oecumenisch en verbindend, samen vormgegeven door mensen met Katholieke en Protestantse achtergrond.

De cursus wordt vaak als een reis omschreven: je begint eraan, vaak zonder precies te weten wat je te wachten staat en niet zelden ook met een bepaalde terughoudendheid of schroom. Gaandeweg ontdek je van alles: over jezelf, over God, over je medereizigers. Je vindt antwoorden op levensvragen, maar er blijven ook vragen onbeantwoord. Je ontdekt hoe je in je geloof staat, hoe je relatie is met God. En zoals tijdens elke reis neem je dingen mee, stop je ze in je rugzak en ga je daarmee verder. En zo merk je tijdens deze reis dat je groeit.

Samen eten

Elke avond beginnen we met een gezamenlijke avondmaaltijd. Daarna begint het thematische gedeelte. Het thema van de avond wordt kort ingeleid en daarna gaan we in kleine groepen hierover verder in gesprek. Het gaat om geloven, bidden en Bijbel lezen, om Jezus, Zijn dood en opstanding, om de Heilige Geest, om genezing, om kerk zijn, en nog veel meer.

Doe je mee?

Meld je dan aan bij Henk van der Linden of Judith Ooms. Aanmelden kan ook via alpha-cursus.nl. Geef bij ‘Vind een Alpha bij jou in de buurt’ Oisterwijk in, en verstuur het contactformulier. Op deze site vind je ook meer informatie over de cursus.

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz