Film en bezoek synagoge

woensdag 13 maart 2019

Documentaire en excursie

film: PAPER CLIPS

Het begon als een les over vooroordelen…Wat verder gebeurde was een wonder. Dat is het opschrift op de DVD Paper Clips. Een heel bijzonder verhaal over leerlingen van de Middelbare school Whitwell, Tennessee, USA. Als onderdeel van hun studie over de massamoord op de Joden in de Tweede Wereldoorlog, proberen zij 6 miljoen paperclips te verzamelen die symbool staan voor de 6 miljoen vermoorde Joden.

Deze film gaan we draaien op vrijdag 5 april 19.30 uur in De Voorhof.

Inloop vanaf 19.15 uur. De film duurt ongeveer anderhalf uur.

Na afloop is er nog gelegenheid om na te praten.

Kijkwijzer: voor alle leeftijden. Ook introducees zijn van harte welkom. Er zijn geen kosten verbonden aan deze avond.

BEZOEK AAN DE LIBERAAL JOODSE SYNAGOGE  IN TILBURG.

Als aansluiting op de film gaan we op bezoek bij de Synagoge in Tilburg. Een bijzondere gelegenheid om kennis te maken, of de kennismaking te hernieuwen. We doen dat op zondagmiddag 7 april. Wij worden daar verwacht rond 14.30/14.45.

Daar zullen we uitleg krijgen over de Liberaal Joodse gemeenschap en maken we kennis met de verschillende gebruiken van de Joodse traditie.

Ook kunnen we daar een kopje koffie of thee krijgen en zal deze middag rond 16.00/16.15 uur weer afgesloten worden.

Omdat de Synagoge maar 8 minuten lopen van het Centraal station in Tilburg is, willen we proberen zoveel mogelijk met de trein te gaan. Voor mensen die slecht ter been zijn regelen we een auto.

En u kunt er natuurlijk ook altijd voor kiezen op de fiets te gaan.

Ook aan deze excursie zijn geen kosten verbonden.

Vanaf zondag 17 maart zal er een intekenlijst liggen voor zowel de film als bezoek synagoge in de hal in De Voorhof. U dient zich op te geven vóór 1 april. Dit i.v.m. veiligheidsregelingen synagoge.

U kunt zich ook aanmelden bij Jantsje Bakkeren, 013-5217296/0622856358

Taakgroep Vorming en Toerusting

In de kerk vind ik inspiratie om over essentiële zaken in het leven na te denken, zoals door welke waarden wij mensen aangestuurd worden in ons gedrag. Ik stel het op prijs om fijne mensen te ontmoeten in de kerk. In andere organisaties, zoals bedrijven, is dat wel eens heel anders. Ik zou het leuk vinden om eens te analyseren hoe we als kerk nog meer jonge mensen kunnen bereiken, bijvoorbeeld via andere manieren van communicatie.

Rienk Lammers