Oisterwijk haalt landelijke pers met thema ‘Joodse wortels’

dinsdag 02 juli 2019

Het afgelopen seizoen stonden we in onze gemeente stil bij de joodse wortels van het christendom. Dit jaarthema werd op Witte Donderdag afgesloten met een Sedermaaltijd in de kerk. Tijdens deze maaltijd was er ook een verslaggever van de landelijke Protestantse kerk te gast. Hij maakte een prachtige reportage voor de website van de Protestantse kerk. Ook verscheen er een artikel in Magazine Protestantse Kerk.

Lees het artikel ‘Aandacht voor joodse roots zet Protestantse Gemeente Oisterwijk aan het denken

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer