Zing mee op de koorinspiratiedag

maandag 09 september 2019

Zangliefhebbers in onze gemeente, opgelet! Stichting Zin in Zingen organiseert voor koorzangers en andere geïnteresseerden in kerkmuziek een koorinspiratiedag in de Opstandingskerk in Tilburg.

De dag vindt plaats op zaterdag 5 oktober 2019. De dag begint om 10.30 uur (inloop vanaf 10.00 uur) en eindigt om 16.15 uur.

Het dagprogramma bestaat uit twee onderdelen. ’s Ochtends worden er workshops gegeven. ’s Middags staat het samen zingen van liederen rond het thema ‘hoop’ centraal. Het is mogelijk om aan de hele dag mee te doen of een deel van het programma mee te maken.

Ochtendprogramma (10.30 – 12.30 uur)
U kunt kiezen uit 3 workshops:

• Stemvorming/stemgebruik in groepsverband, door Peggy Hegeman (vocal coach, dirigent)
  • Creatief met eenstemmigheid, door Martin Hoondert (musicoloog, kerkmusicus)
  • Samenwerking tussen koren en inzet projectzangers door deskundigen die fusies van koren hebben begeleid

Lunchpauze (12.30 – 13.30 uur, zelf brood meenemen)
Ruimte voor informele ontmoeting en uitwisseling ervaringen.

Middagprogramma (13.30 – 16.00 uur)
De samenzang wordt geleid door Evert van Merode (musicus, componist) en Arjan van Baest (dirigent / componist). Zij geven een toelichting bij de liederen en studeren ze met alle aanwezigen in. Speciaal voor deze koorinspiratiedag hebben Simone Snakenborg (tekstschrijver / voorganger) en Evert van Merode ‘Lied van hoop’ geschreven. Deze driestemmige compositie voor koor en samenzang studeert Van Merode samen met alle aanwezigen in.

Vesper (16.00 – 16.15)
Als afsluiting van de dag wordt om 16.00 uur een korte vesper gehouden waarin de ingestudeerde liederen zijn opgenomen.

Inschrijven
U kunt zich vóór 13 september inschrijven door te mailen naar secretariaat@koorinspiratiedag.nl.
Inschrijven kan ook via de website van de koorinspiratiedag

Kosten
Het hele ochtendprogramma, waarbij aan 2 verschillende workshops kan worden deelgenomen, kost tijdens voorinschrijving € 5,00 p.p. (afrekenen op de dag zelf is € 7,50 p.p.). Voor deelname aan het middagprogramma wordt aan het einde van de dag een collecte gehouden.

Opstandingskerk, Professor Cobbenhagenlaan 8, 5037 DC Tilburg

Zie ook: Koorinspiratiedag

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz