Herinnering: Gemeenteavond 28 november

donderdag 21 november 2019

U las het al eerder: op 28 november zijn alle gemeenteleden van harte welkom op de gemeenteavond. Er staan die avond twee onderwerpen op de agenda: het beleidsplan van onze kerk én het advies van de Vermogensadviescommissie.

Beleidsplan

Ons beleidsplan loopt dit jaar af. Dat betekent dat we erover moeten nadenken of er nog de juiste dingen in staan. Misschien willen we als gemeente andere accenten leggen? Of het over een heel andere boeg gooien? Of zijn we nog tevreden met wat er in het plan staat? Kortom: hoe willen we als gemeente de komende jaren verder?

Vermogensadviescommissie

Het afgelopen jaar heeft de Vermogensadviescommissie zich gebogen over de vraag hoe onze kerk met haar vermogen om moet gaan. Spaarrekeningen leveren niets meer op. Zijn er alternatieven? En welke dan? De Vermogensadviescommissie heeft daarover een advies uitgebracht. Dat gaan we met elkaar bespreken.

Plannen inzien?

Wilt u het huidige beleidsplan en/of het advies van de Vermogensadviescommissie vooraf lezen? Stuur dan een mailtje naar scriba@pkn-oisterwijk.nl. Dan krijgt u de plannen in uw mailbox.

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz