Schrijf mee voor Amnesty op 10 december

woensdag 04 december 2019

Op dinsdag 10 december is het de Dag van de Rechten van de Mens. Daar willen we als kerk graag bij stil staan.

Amnesty International vraagt op deze dag aan mensen in de hele wereld om brieven te schrijven voor hen die onderdrukt worden of onterecht gevangen zijn gezet.

Dit jaar is er extra aandacht voor jongeren

Steeds vaker staan jonge mensen op om onrecht aan te pakken. Door hun jonge leeftijd zijn zij extra kwetsbaar wanneer de overheid tegen hen optreedt. Jongeren zijn ook een makkelijke prooi als autoriteiten een zaak snel willen ‘afhandelen’.

Een massale, wereldwijde schrijfactie werkt

Een lawine aan brieven maakt indruk en dwingt wetshandhavers om mensen eerlijker te behandelen. Want niemand wil bekendstaan als onderdrukker, folteraar of tiran.

Schrijf daarom mee!

Op dinsdag 10 december 2019 tussen 12.00 en 16.00 uur ben je van harte welkom in de huiskamer van de Voorhof. Fijn als je mee komt schrijven!

Meer informatie: amnesty.nl/write-for-rights

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer