Samen praten over de zondagse lezing

donderdag 27 februari 2020

Samen lezen, nadenken en praten over de schriftlezing van de eerstvolgende zondag. Dat is het doel van de bijeenkomsten ‘Licht op de lezing’ onder leiding van ds. Winanda de Vroe op een aantal dinsdagochtenden.

Je beleeft een dienst immers anders als je samen met andere gemeenteleden hebt nagedacht over wat de lezing voor jou en voor de mensen om je heen betekent. En als je inzichten van anderen hebt gehoord, of jouw inzicht hebt kunnen delen. Bovendien kun je de predikant ook nog eens op ideeën brengen!

Van harte welkom op 10 maart

De eerstvolgende bijeenkomst is op dinsdag 10 maart van 10.45 tot 11.45 uur in de huiskamer van De Voorhof. We lezen dan de tekst voor de dienst van 15 maart: Exodus 6:2-9 en 6:28-7:7. Mozes moet van God met de farao gaan praten, maar hij durft niet.

De volgende twee bijeenkomst zijn

– dinsdag 24 maart (voor Palmpasen)
– dinsdag 7 april (voor Pasen)

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma