Afgelast: Kerkdiensten 15, 22 en 29 maart

vrijdag 13 maart 2020

De kerkdiensten op de zondagen 15, 22 en 29 maart gaan niet door. Dat heeft de kerkenraad na lang wikken en wegen besloten. Aanleiding is dat de maatregelen rond het Corona-virus sinds 12 maart zijn aangescherpt.

Officieel mogen bijeenkomsten met minder dan 100 mensen wel doorgaan. Maar de Classis ontraadt ons dringend om kerkdiensten met minder dan honderd kerkgangers door te laten gaan. Dit omdat veel oudere gemeenteleden de diensten bezoeken. Zij zijn het meest kwetsbaar. Daarnaast vinden diensten bezocht door minder dan 100 mensen vaak plaats in kleine kerkgebouwen. Het risico op besmetting is ook daar aanwezig.

Alternatieven

Het is natuurlijk heel verdrietig dat zelfs kerkdiensten niet doorgaan. De kerk is juist een plek van troost, hoop en bemoediging. Er zijn voor zondag 15 maart wel een aantal alternatieven:

• Ds. Otto Grevink van onze zustergemeente Tilburg organiseert zondag om 09.30 uur een online coronaviering. Kijk voor meer informatie op coronaviering.nl
  • Ds. René de Reuver houdt om 9.20 uur een korte meditatie. Deze wordt uitgezonden op NPO2.
  • Radio Bloemendaal organiseert om 10.00 uur een kerkdienst zonder gemeenteleden, maar met cantorij. Deze dienst is via internet te volgen. Meer informatie vindt u op radiobloemendaal.nl

Contact

Heeft u behoefte om over alle gebeurtenissen te praten, dan kunt u tussen 10.30 en 12.30 uur en na 19.00 uur bellen met ds. Winanda de Vroe, telefoon 013-5282175.

U kunt ook altijd bellen met de scriba, Marjan van Wijngaarden. Door haar werk kan ze niet altijd opnemen, maar als u de voicemail inspreekt belt ze u snel terug. Het telefoonnummer is 06-22691020.

Brief Classis over Coronavirus en afgelasten kerkdiensten

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma