Het pastoraat staat voor u klaar

vrijdag 20 maart 2020

Beste gemeenteleden,

In deze tijd van isolatie willen wij als kerkgemeenschap proberen zo goed mogelijk naar elkaar en de wereld om te zien. Wij proberen elkaar vast te houden, ook al moeten we afstand houden. Wij proberen elkaar te blijven zien, ook al komen we elkaar nauwelijks onder ogen. Dat is moeilijk, maar wij proberen er het beste van te maken.

Heeft u behoefte aan een luisterend oor, dan zijn wij als pastoraal team telefonisch bereikbaar op de volgende tijden. Als u buiten deze tijden belt of als u geen gehoor krijgt, spreek dan vooral de voicemail in, dan kunnen wij u bereiken. Een mail kunt u altijd sturen.

• Ds. Winanda de Vroe: iedere werkdag van 10.30-12.30 uur en na 19.00 uur.
    telefoon 013-5282175 of wdevroe@pkn-oisterwijk.nl
  • Pastor Lianne van der Wel op dinsdag en vrijdag
    tel: 06-52511886 (ook whats-app) of pastorliannevanderwel@ziggo.nl
  • Ivon Withaar (pastoraal ouderling) iedere dag van 16-18 uur
    tel: 06-21686776 of ivon.withaar@ziggo.nl

De Luisterlijn

In Nederland zijn ook andere organisaties die willen helpen, zoals de Luisterlijn. De luisterlijn biedt dag en nacht een luisterend oor. Je kunt over alles wat je bezighoudt bellen met de lijn via 013 – 544 15 44. Chatten of mailen kan ook via de luisterlijn.nl.

Wij denken aan u, in uw isolement en bidden om Gods zegen met de woorden:

In ons hart en in ons huis:
De zegen van God.
In ons komen en in ons gaan:
De vrede van God.
In ons leven, op onze zoektocht:
De liefde van God.
Bij het einde, nieuw begin:
De armen van God om ons te ontvangen, thuis te brengen.

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer