Oproep: quarantaine-verhalen

vrijdag 24 april 2020

We gaan al bijna de zevende week in van de ‘intelligente lockdown’. Als kerk proberen we zo goed en zo kwaad als dat gaat een gemeenschap van mensen te blijven. Maar we hebben veel minder persoonlijk contact en missen het praatje bij de koffie op zondagmorgen. Daarom deze oproep: hoe gaat het met je?

Het zou leuk zijn als we het antwoord op deze vraag met elkaar kunnen delen. Vandaar dat we je oproepen om je ervaringen in deze vreemde periode te delen. Schrijf een berichtje waarin je vertelt over je ervaringen.

Hoe kom je de dagen door? Komen de kinderen nog op bezoek?  Hoe gaat het thuis lesgeven en werken tegelijk? Welk boek is de moeite waard om juist nu te lezen? Is videobellen een goede vervanging van live-contact? Welke wandeling is nu heerlijk om te maken? Hoe is het om nog ‘gewoon’ naar je werk toe te gaan omdat je in een vitale sector werkt?

Kortom: we horen graag over alles wat je bezig houdt en wat je wel met je mede-gemeenteleden wilt delen. Stuur je berichten, verhalen, foto’s, recepten, gedichten etc. naar scriba@pkn-oisterwijk.nl. Wij bekijken hoe we alle bijdragen kunnen publiceren in de nieuwsbrief en/of in Samen op Weg.

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts