Help een stille coronaramp voorkomen

donderdag 30 april 2020

Op zondag 3 mei zijn er twee collectes. We collecteren voor Kerk in Actie en voor het werk van onze kerk. Geef ook!

Eerste collecte: Kerk in Actie
Corona is een ramp van ongekende omvang. In veel landen in bijvoorbeeld Azië en Afrika lijkt het aantal besmettingen beperkt. Tegelijkertijd voltrekt zich hier een ramp die nog veel grotere gevolgen kan hebben. Door de verplichte lockdowns hebben mensen geen werk, geen inkomen, geen eten. Er is onvoldoende gezondheidszorg. Ziekte, honger en dood dreigen. Kerken staan op zodat mensen niet omkomen. Sta ook op, geef gul en help deze stille coronaramp voorkomen. Meer informatie vindt u op de site van Kerk in Actie.

Maak uw bijdrage over via deze link óf maak uw gift op de ‘ouderwetse manier’ over op: NL02 RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestantse Kerk Oisterwijk o.v.v. Kerk in Actie/corona.

Tweede collecte: Eigen kerk

De tweede collecte is voor het werk van onze kerk. Ook hiervoor kunt u gebruik maken van deze link of uw gift overmaken op: NL10 RABO 0373 711 581 t.n.v. CvK Protestantse Gemeente Oisterwijk o.v.v. 3 mei.

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz