Hoe gaat het met u?

donderdag 30 april 2020

Als kerk proberen we zo goed en zo kwaad als dat gaat een gemeenschap van mensen te blijven. Maar we hebben veel minder persoonlijk contact en missen het praatje bij de koffie op zondagmorgen. Daarom deze oproep: hoe gaat het met u?

Wat zou het leuk zijn als we het antwoord op deze vraag met elkaar kunnen delen. Vandaar dat we u oproepen om uw ervaringen tijdens de coronacrisis te delen.

• Wat onderneemt u om contact te houden met mede-gemeenteleden?
  • Hoe gaat het thuis lesgeven en werken tegelijk?
  • Welk boek is de moeite waard om juist nu te lezen?
  • Heeft u het videobellen al onder de knie?
  • Welke wandeling is nu heerlijk om te maken?
  • Hoe is het om nog ‘gewoon’ naar uw werk te gaan omdat u in een vitale sector werkt?
  • Bent u bezorgd omdat het slecht gaat met het bedrijf waar u werkt?
  • … of heeft u nog een heel ander verhaal?

Kortom: we horen graag over alles wat u bezig houdt en wat u met uw mede-gemeenteleden wilt delen. Stuur uw berichten, verhalen, foto’s, recepten, gedichten, video’s etc. naar scriba@pkn-oisterwijk.nl. Uw bijdragen publiceren we in Samen op Weg en/of de nieuwsbrief.

‘De kerk, een plek waar hemel en aarde elkaar raken…’ wordt er aan het begin van de dienst gezegd. Het gebeurt vaak dat in de dienst onder woorden gebracht wordt wat je voelt, en zelf niet zeggen kan. God’s woord is krachtig en het overkomt me vaak dat ik ineens aangesproken word door wat er gezegd wordt, zonder dat ik er echt naar op zoek ben.

Amy Hoogeland