Video: Terugblik op Koningsdag

donderdag 30 april 2020

Koningsdag was dit jaar een bijzondere dag. Niet alleen omdat het thuis werd gevierd, maar ook omdat onze kerk na 6 weken weer door een aantal gemeenteleden werd bezocht.

De vlag aan de kerk wapperde en Ton Groenewegen luidde de klokken om kwart voor 10. Om 10.00 uur speelde Kees Welmers het Wilhelmus op het orgel in de kerk. Zo’n 10 gemeenteleden bezochten spontaan de kerk en zongen het Wilhelmus uit volle borst mee. Er waren geen afspraken gemaakt en de bezoekers waren verrast en blij elkaar weer eens (op anderhalve meter afstand) te ontmoeten. Natuurlijk ontbrak de oranje tompouce niet.

Een dag om nooit te vergeten…

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts