Collecte voor uithuisgeplaatste kinderen

donderdag 07 mei 2020

De eerste collectes van komende zondag is voor de Rudolph Stichting, een stichting die zich inzet voor jongeren die niet meer thuis kunnen wonen. Uithuisgeplaatste kinderen en jongeren hebben vaak (te) veel meegemaakt. Veel van hen hebben gedragsproblemen of zijn getraumatiseerd. De omstandigheden zijn zo dat zij niet meer thuis kunnen wonen.

De Rudolphstichting wil ervoor zorgen dat elk uithuisgeplaatst kind de kans krijgt om op te groeien tot een zelfredzame en evenwichtige volwassene. De stichting ontwikkelt vernieuwende projecten in de jeugdzorg, ondersteunt gezinshuizen in heel Nederland en zet zich in voor Jeugddorp De Glind door (duurzame) voorzieningen te subsidiëren.

Dicht bij de behoefte van jongeren
De Rudolphstichting investeert tijd, geld en kennis, maar verleent zelf geen uitvoerende zorg. Bij het opzetten van nieuwe projecten werkt de Rudolphstichting altijd samen met anderen. Door samen te werken zorgen we ervoor dat een project echt waardevol is en dicht bij de behoefte staat van de kinderen en jongeren.

Maak uw gift over
Voor het uitvoeren van de projecten en programma’s heeft de Rudolphstichting (financiële) steun nodig. Maak daarom uw bijdrage over via deze link óf maak uw gift op de ‘ouderwetse manier’ over op: NL02 RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestantse Kerk Oisterwijk o.v.v. Rudophstichting.

Tweede collecte: Eigen kerk
De tweede collecte is voor het werk van onze kerk. Ook hiervoor kunt u gebruik maken van deze link of uw gift overmaken op: NL10 RABO 0373 711 581 t.n.v. CvK Protestantse Gemeente Oisterwijk o.v.v. 10 mei.

Collectebonnen kunnen ook!
U kunt natuurlijk ook uw collectebonnen gebruiken! Doe deze in een envelop en zet daarop voor welk collectedoel de bonnen zijn. Deponeer de bonnen in de brievenbus van de kerk, of stuur ze op naar Kerkstraat 64, 5061 EK Oisterwijk.

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts