Ook Hemelvaart online

donderdag 14 mei 2020

Op donderdag 21 mei is het Hemelvaart. Andere jaren vierden we dat samen met de gemeentes Tilburg en Hilvarenbeek met een gezamenlijk ontbijt en een korte viering. Dit jaar kan dat niet, maar toch willen we deze dag niet zomaar voorbij laten gaan. Vandaar dat we met de drie gemeentes een korte online bijeenkomt organiseren.

Op Hemelvaartsdag staat er ’s ochtends een korte viering op onze website. Deze wordt geleid door ds. Annemarie Hagoort van Hilvarenbeek. Lianne van der Wel van onze gemeente zingt, en Helga Baan uit Tilburg speelt piano. Zo zijn we met de drie gemeentes toch even samen.

Abonnees op de nieuwsbrief krijgen op donderdagochtend ook een extra nieuwsbrief met daarin de rechtstreekse link naar de viering.

Hemelvaart in Tilburg in één van de voorgaande jaren

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz