Online oecumenische Pinksterviering ‘Niet Alleen’

donderdag 21 mei 2020

Al jaren vieren we met de gezamenlijke kerken in ons mooie Natuurtheater het bijzondere feest van Pinksteren. Maar nu zijn het rare tijden… het Natuurtheater blijft voorlopig gesloten. Daarom kunt u op 31 mei een bijzondere Pinksterviering meebeleven. Dit keer in uw eigen huis. Het thema is: Niet Alleen.

Omdat er ieder jaar iets speciaals voor de jeugd is, willen we voor de kinderen een extra pakketje maken, dat ze tijdens de viering kunnen gebruiken. Zodat ouders en kinderen ieder op hun eigen manier van dit feest kunnen genieten. Daarvoor kun je je ook aanmelden bij ds. Winanda de Vroe, via wdevroe@pkn-oisterwijk.nl

Wie organiseren de dienst?

Voorgangers zijn ds. Winanda de Vroeg en pastoor Francis de Meyer. Maria Zijlmans en Kees Welmers zorgen voor muzikale begeleiding. Lianne van der Wel en Jan Pijnenborg zingen de liederen en Jan Marcelis maakt er een mooi online geheel van!

Hoe kan ik meevieren?

Op onze website staat zondagmorgen 31 mei een link naar de viering. Abonnees op onze nieuwsbrief krijgen op zondagochtend ook een nieuwsbrief met een directe link naar de viering.

Namens het Pinksterteam: Marieke Traksel, Floortje Verhoek, Jan Kos, Jan Marcelis en ds. Winanda de Vroe.

‘De kerk, een plek waar hemel en aarde elkaar raken…’ wordt er aan het begin van de dienst gezegd. Het gebeurt vaak dat in de dienst onder woorden gebracht wordt wat je voelt, en zelf niet zeggen kan. God’s woord is krachtig en het overkomt me vaak dat ik ineens aangesproken word door wat er gezegd wordt, zonder dat ik er echt naar op zoek ben.

Amy Hoogeland