Speur-wandeltocht voor Moldavië

donderdag 21 mei 2020

Loopt (of fietst) en puzzelt u mee voor Moldavië op 2e Pinksterdag?

Op maandag 1 juni, 2e pinksterdag, organiseert de Diaconie/ZWO een speur-wandeltocht om geld in te zamelen voor ons Kerk in Actie-project Moldavië, dat we samen met de gemeentes Hilvarenbeek en Tilburg steunen.

De situatie rond corona (de stille ramp!) is ernstig, ook in Moldavië. De werkloosheid is hoog en de gezondheidszorg faalt. Ons project daar, Bethania, probeert mensen zoveel mogelijk te ondersteunen met onder meer voedselpakketten. Uw financiële steun is hierbij heel hard nodig.

Wilt u meelopen of fietsen?

De wandeltocht is geschikt voor jong en oud (mits goed ter been) en kan ook op de fiets gedaan worden. De tocht is uitgezet door Aede Oostra, en is ongeveer 6,5 km lang en leidt u langs mooie plekjes van Oisterwijk. Het is ongeveer 1 tot 1,5 uur lopen.

Puzzelen met duifjes

Langs de route hangen duifjes met een letter erop. Al deze letter vormen samen een zin. Voor de kleintjes is het de opdracht om alle duifjes te tellen die een takje in hun snavel hebben. Als u de zin na afloop inzendt en/of het aantal duifjes doorgeeft, doet u mee aan een loting voor een prijs.

Hoe doet u mee?

U kunt zich bij Jantsje Bakkeren opgeven als deelnemer aan deze tocht. Stuur een mailtje naar info@familiebakkeren.nl of bel 06-22856358. Voor 5 euro (meer mag ook!) per routebeschrijving stuurt zij deze een dag vóór de speurtocht per e-mail naar u toe. Maak vervolgens uw bijdrage over via deze link óf maak uw gift over op: NL02 RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestantse Kerk Oisterwijk o.v.v. puzzelwandeltocht Moldavië. U kunt tussen 9.00 uur en 17.00 uur starten vanaf de kerk.

Kunt u niet meelopen maar wilt u Bethania wel financieel steunen?

Natuurlijk kunt Bethania steunen. Ook mensen die niet mee kunnen of willen lopen, maar wel willen bijdragen. Heel graag! Stort uw bijdrage op bovenstaand rekeningnummer.

We hopen dat velen, jong en oud, meelopen!

Jantsje Bakkeren en Marieke Traksel
Diaconie/ZWO

Het contact met kerkelijke gemeente biedt me structuur en handvatten om mijn geloof levend te houden en door me actief in te zetten kan ik ook wat van dit geloof laten zien. Daarom bezoek ik de kerkdiensten en hou ik me graag bezig met allerlei organisatorische zaken binnen de kerk. Mijn man en ik hebben een paar jaar in Canada gewoond. Maar ook vanuit daar voelde ik me betrokken bij ons gemeente en bleef ik de kerk volgen.

Gerda van der Gaag