Actie: Soep koken voor elkaar

zondag 31 mei 2020

Even bij elkaar komen voor een kopje koffie zit er nog niet in. Samen eten in de kerk ook nog niet. Daarom organiseren we een soep-schenk-actie onder de leden van onze kerk.

Want: soep is veelzijdig, er zitten vaak veel vitamines, groenten of lekkere kruiden in. Maar ook veel liefde. Als je soep eet, word je warm van binnen. Als je soep kookt, word je vrolijk. En als je soep aan een ander schenkt, is diegene vaak blij verrast.

De soep-schenk-actie vindt plaats op zaterdag 20 juni

Zo doe je mee:

• Geef je dan uiterlijk woensdag 17 juni op. Stuur een e-mail naar omziennaarelkaar@pkn-oisterwijk.nl. Vermeld hierin je naam, adres, telefoonnummer en het aantal personen van je huishouden.
  • Kook op zaterdag 20 juni voor twee adressen die je krijgt toegewezen.
  • Maak ongeveer 1,5 tot 2 liter soep die alleen nog maar opgewarmd hoeft te worden.
  • Verwerk geen vlees of vis in je soep, zodat het voor iedereen geschikt is.
  • Op zaterdag 20 juni krijg je rond 15.00 uur een mailtje met daarin het adres waar je de soep tussen 16.00 – 17.00 uur óf tussen 17.00 – 18.00 uur moet afleveren.
  • Maak er een leuk kaartje bij, met eventueel het recept of alleen de naam van de soep.
  • Breng de soep op de aangegeven tijd naar het opgegeven adres en houd je aan de regels: zet de soep op de stoep en bel aan. En spreek iets af over teruggave van pan of bakje.

Niet in de gelegenheid om soep te koken of weg te brengen?

Maar wil je wel meedoen? Stuur ook dan een mailtje naar omziennaarelkaar@pkn-oisterwijk.nl. We koppelen je aan een soepschenker. Zorg dat je zaterdag 20 juni tussen 16.00 en 18.00 uur thuis bent om de soep in ontvangst te nemen.

Bron: pexels.com

Als Diaken heb je een belangrijke rol binnen de gemeente. Zeker in een tijd waarin onrecht, geweld en armoede hoogtij vieren. Zelf ben ik als Diaken meer een doener en vind het fijn als ik daadwerkelijk iets kan betekenen voor iemand die het nodig heeft. Omzien naar elkaar is daarbij een basisvoorwaarde. Niet alleen binnen onze eigen gemeente maar ook daarbuiten, landelijk én wereldwijd.

Jantsje Bakkeren