Speuren en ontmoeten tijdens Pinksterwandeltocht

donderdag 04 juni 2020

‘Wat was het leuk om weer wat gemeenteleden te ontmoeten’, of ‘wat is Oisterwijk toch mooi’ en ‘ik ben op plaatsen geweest die ik nog niet kende’. Deze en nog veel meer leuke reacties kregen we na de geslaagde wandel/fiets-speurtocht op Tweede Pinksterdag. En het weer zat natuurlijk ook erg mee.

Aede Oostra was al vroeg op pad om de route met duiven uit te zetten. Om 9.00 uur kon er gestart worden. Bij de start voor ons kerkje aan de Kerkstraat werden de wandelaars en fietsers verwelkomd en op pad gestuurd met een appeltje. Halverwege, bij Saskia Kuijpers aan de Oude Hondsberglaan was een standje ingericht waar je een pakje drinken of flesje water kon pakken.

Letters verzamelen

Daarna nog meer duiven zoeken. De volwassenen moesten alle letters verzamelen en de kleinere kinderen moesten de kleine duifjes tellen. Aan het einde van de ongeveer 1,5 durende wandeltocht (bij de kerk) werd je ook weer binnengehaald met een appeltje (en een wc-bezoekje…).

Samen #nietalleen

In totaal deden er 31 volwassenen en 7 kinderen mee. Na afloop konden zij de gevonden zin en de getelde duifjes doormailen en kans maken op een leuke prijs. De gezochte zin was: SAMEN#NIETALLEEN! En er waren 7 duifjes geteld. Iedereen had het goed.

Winnaars

De winnaars zijn inmiddels bekend: Hannah en Elise Ooms, Niek Withaar en Ina de Klerk zijn de gelukkige winnaars. Zij krijgen binnenkort hun prijzen thuis bezorgd. In de volgende nieuwsbrief meer daar over.

Opbrengst voor Moldavië

De puzzeltocht heeft (voor zover nu bekend) €155,00 opgeleverd. Een prachtig bedrag voor ons Sage-project voor Moldavië. Het was een geweldig leuke dag.  Met dank ook aan Hans Zaaijer, Bart Traksel en Aede Oostra.

Bekijk hier een aantal foto’s van de dag.

Marieke Traksel en Jantsje Bakkeren, Diaconie/ZWO

In de kerk vind ik inspiratie om over essentiële zaken in het leven na te denken, zoals door welke waarden wij mensen aangestuurd worden in ons gedrag. Ik stel het op prijs om fijne mensen te ontmoeten in de kerk. In andere organisaties, zoals bedrijven, is dat wel eens heel anders. Ik zou het leuk vinden om eens te analyseren hoe we als kerk nog meer jonge mensen kunnen bereiken, bijvoorbeeld via andere manieren van communicatie.

Rienk Lammers