Gastheren/-vrouwen en koster gezocht!

donderdag 18 juni 2020

Een aantal vrijwilligers stopt vanwege de coronacrisis (tijdelijk) met hun werk voor de kerk. Daarom zijn we op zoek naar drie gastheren/-vrouwen die op zondagochtend de kerkgangers willen verwelkomen. En: we kijken ook uit naar een nieuwe koster.

De gastvrouw- of heer ontvangt de bezoekers van de kerkdiensten op zondagochtend. Uiteraard gebeurt dat in coronatijd op anderhalve meter afstand. De koster zorgt ervoor dat in de kerk alles klaar staat voor een goede viering: de paaskaars brandt, er staat een glas water voor de dominee, de kachel is aan of het raam staat open, etc. Kortom: het zijn allebei heel praktische taken.

Eens in de zes weken

Wilde je altijd al iets doen voor de kerk, maar zag je op tegen de vergaderingen? Dan is dit een leuke manier om bij de kerk betrokken te zijn, zonder dat het enorm veel tijd kost. En vergaderd wordt er niet!  Zowel gastheer-/vrouw en koster is eens in de zes weken op zondagochtend aan de beurt. Het kost je dan ongeveer anderhalf uur tot twee uur.

Eerst helemaal vrijblijvend meer weten?

Neem dan contact op met de scriba via scriba@pkn-oisterwijk.nl of bel/app 06 – 22 69 10 20. Meteen aanmelden kan uiteraard ook!

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz