Morgen: Soep-schenk-actie

vrijdag 19 juni 2020

Zaterdag 20 juni, morgen dus, is het zover! We staan in de startblokken om soep te koken, te schenken en te ontvangen! Dit soort acties ontstaan door andere initiatieven. Wij werden geïnspireerd door een actie in Zundert, waar al vier keer Zomer in de Soep werd georganiseerd.

Onze ruil morgen is gebaseerd op de laatste taartenruil in Zundert. Alleen moeten wij de soep-straat doorlopen…..Wij zijn benieuwd of hierdoor nog extra deelnemers komen, want… er zijn tot nu toe nog niet veel mensen die meedoen… Dus… als je (nog) mee wilt doen kan dat!

Wat is het plan?

• Kook een pan soep: verwerk geen vlees of vis in je soep, zodat het voor iedereen geschikt is. En zorg ervoor dat de soep alleen nog maar opgewarmd hoeft te worden.
  • Verdeel de soep in potten of bakjes van ongeveer 0,5 tot 1 liter.
  • Voorzie elk portie met de naam van de soep en als je de verpakking terug wilt krijgen een mailadres of telefoonnummer.
  • Een leuk kaartje erbij is altijd gezellig!
  • Je komt zaterdag 20 juni tussen 16.30 en 17 uur met je soep naar de kerk (Kerkstraat 64, Oisterwijk) en volgt daar de richtlijnen van de organisatie op.
  • Je krijgt dan ook een andere soep mee naar huis.
  • Eet smakelijk!
  • Stuur eventueel een bericht naar bijgaand mailadres met je ervaringen!

Als je geen mogelijkheid hebt om soep te koken, maar wel graag wilt ontvangen, kan dat ook. Laat dit ook even weten via een mail of telefoontje (zie hieronder). Eerdere aanmeldingen staan al genoteerd.

Laat nog wel even weten of je meedoet, dat is belangrijk voor de protocolhandhaving (in verband met de coronarichtlijnen) bij de kerk. Dan weten wij hoeveel mensen we kunnen verwachten.

Bel met Lianne van der Wel, telefoon 06 – 525 11 886 (ook whats-app) of mail naar: omziennaarelkaar@pkn-oisterwijk.nl.

In de kerk vind ik inspiratie om over essentiële zaken in het leven na te denken, zoals door welke waarden wij mensen aangestuurd worden in ons gedrag. Ik stel het op prijs om fijne mensen te ontmoeten in de kerk. In andere organisaties, zoals bedrijven, is dat wel eens heel anders. Ik zou het leuk vinden om eens te analyseren hoe we als kerk nog meer jonge mensen kunnen bereiken, bijvoorbeeld via andere manieren van communicatie.

Rienk Lammers