Een nieuw begin

donderdag 09 juli 2020

Het was een bijzondere eerste dienst op 5 juli. Er waren 28 mensen in de kerk en vele gemeenteleden die thuis de dienst mee vierden. De preek van ds. Winanda de Vroe ging over ‘Een nieuw begin’, aan de hand van het verhaal van Noach, die na de zondvloed ook een nieuw begin kon maken. Net als wij. De muziek werd verzorgd door Ton Akkermans en Lianne van der Wel.

Dat we niet samen konden zingen was een gemis. Gelukkig zong Lianne voor ons. We merkten dat een aantal mensen om die reden graag een liedboek wilde hebben, om de tekst mee te kunnen lezen. De volgende zondag zorgen we ervoor dat er een aantal liedboeken liggen voor wie de liederen mee wil lezen. Mee zingen kan helaas echt nog niet!

Koffie na de dienst

Na afloop dronken we koffie. De kerkenraad wil het koffiedrinken beperken tot zomerse en droge dagen, zodat we op afstand van elkaar buiten kunnen staan. Koffie drinken gebeurt in veel kerken nog helemaal niet, en de landelijke kerk propageert het ook niet. Vandaar dat onze kerkenraad hier voorzichtig mee wil omgaan.

Komt u ook?

Wilt u ook een keer een kerkdienst bijwonen? Vanaf zondag kunt u zich opgeven voor de week erna. Dat kan via de website of via de link in de zondagse nieuwsbrief. U bent van harte welkom!

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma