Hoe gaat het met de zonnebloemen?

zaterdag 11 juli 2020

De kinderen van onze gemeente doen mee met een zonnebloemenwedstrijd. Iedere maand maken we de balans op. Nadat de stand van de eerste tussenmeting was gecommuniceerd kwamen er nog enkele metingen binnen, die de Top 3 ‘1ste tussenmeting’ veranderde. Ook bij deze twee tussenmeting ontbreken enkele metingen. Het blijft daarom allemaal onzeker tot de definitieve eindmeting op 1 september.

Het principe ‘hardlopers zijn doodlopers’, geldt dit ook bij zonnebloemen? Sommige zonnebloemen stijgen namelijk geleidelijk en andere zonnebloemen zijn de lucht ingeschoten. Kijkende naar afgelopen maand was de gemiddelde lengte van de zonnebloemen 1,05 meter en de gemiddelde groei 60 cm. Onze koploper bij de 1ste tussenmeting, namelijk de leverancier van de zonnebloemen, Ton Groenewegen, is van zijn koppositie verstoten, hij staat ook niet meer in de Top 3. En ook Elze en Tijmen zijn in het klassement gezakt van de eerste naar de derde plaats.

Krachtvoer

Kijkende naar deze tussenmeting, heb ik een vraag een Stijn en Sepp: Welk krachtvoer hebben jullie gebruikt om je zonnebloem met maar liefst 1,08 meter te laten groeien? Misschien dat je Maarten een tip kan geven, want zijn zonnebloem is slechts met 23 cm gegroeid en komt nu uit op een totaal van 0,43 meter. Waar bij de vorige meting nog twijfel was of echt de zonnebloem op de foto was gezet, waren het nu allemaal duidelijke zonnebloemen.

De Top 3 van de tweede tussenmeting is:

1) Stijn en Sepp, met een zonnebloem van 1,53 meter.
2) Marije en Lieke, met een zonnebloem van 1,37 meter.
3) Elza en Tijmen, met een zonnebloem van 1,33 meter.

Volgende tussenmeting

We zijn inmiddels op de helft met deze wedstrijd. Blijf je zonnebloem goed water geven en laten we hopen op veel zonnige dagen. De volgende tussenmeting is 1 augustus, stuur je dan weer een mooie foto met de lengte naar ons door?

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts