Kerkdienst zondag 6 september & aanmelden 13 september

vrijdag 04 september 2020

Het is startzondag! Wel een beetje anders dan andere jaren natuurlijk, maar we maken er toch een feestelijke dienst van. Het is in ieder geval een bijzondere dienst voor Gregory, Edozie, Willem en Bram. Zij nemen afscheid van de kinderkerk en stappen over naar de jeugdkerk.

Dat betekent dat er veel kinderen en familie in de kerk zijn. De dienst is dan ook ‘uitverkocht’. Er zijn geen plaatsen meer beschikbaar.

Online meevieren
Gelukkig kun je de dienst ook online meevieren. De link naar de kerkdienst en de liturgie vind je voortaan iedere zondag in de agenda op de website.

Koffie na de dienst
De kerkenraad heeft besloten dat het buiten koffiedrinken na de dienst alleen doorgaat als het droog en niet te winderig is, ook in de herfst en de winter. We verplaatsen het koffiedrinken dus niet naar binnen. Op anderhalve meter zittend koffie drinken met 30 tot 40 mensen kan in onze zalen niet coronaproof. We hopen dus op mooi weer komende zondag!

Aanmelden zondag 13 september
Je kunt je vanaf nu aanmelden voor de kerkdienst van 13 september. Voorganger is dan ds. Stef Jumelet. Aanmelden kan door uiterlijk donderdagavond een mailtje te sturen naar scriba@pkn-oisterwijk.nl. Zet in de mail met hoeveel volwassenen u komt, en hoeveel kinderen u meeneemt en in welke leeftijdscategorie. Als u al vrijwilliger in de kerkdienst bent, hoeft u zich niet aan te melden. Uw eventuele partner moet dat wel doen! En als het mailen niet lukt, bel dan de scriba op 06 – 22 69 10 20. Als er niet wordt opgenomen, spreek dan de voicemail in. Vertel dat u naar de kerk wil komen en met hoeveel mensen. Uiterlijk zaterdagochtend ontvangt u een bevestiging.

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz