Nieuw: familievieringen

donderdag 10 september 2020

Onze kinderen, jeugd en gezinnen hebben er behoefte aan om elkaar te ontmoeten. Helaas is dit vanwege de coronamaatregelen op zondagochtend niet voldoende mogelijk. De jeugdraad heeft samen met ds. Winanda de Vroe nagedacht over mogelijkheden om elkaar te ontmoeten en elkaar op te bouwen in geloof. Hieruit is het concept ‘Familievieringen’ ontstaan.

Wat is een Familieviering?
Een Familieviering is gericht op kinderen, jongeren en families uit onze gemeente, maar iedereen is welkom! Deze viering is niet traditioneel van opzet en wordt gezamenlijk met de jeugdleiding voorbereid. We halen inspiratie uit de Kliederkerk– en de Thomasvieringen.

Hoe zit de viering in elkaar?
Een Familieviering begint gezamenlijk, daarna gaan we in groepen uiteen om vervolgens de viering weer gezamenlijk af te sluiten. In de diverse groepen gaat men op verschillende manieren aan de slag met de verwerking van het thema, bijvoorbeeld via: creatief, spel, digitaal/foto/video, meditatie/verdiepend of toneel.

Wanneer is de Familieviering?
De Familieviering is steeds op een zondag. We starten om 11:30 uur in de Voorhof en de viering duurt ongeveer een uur. Daarna is er tijd om (als je dat wil) samen te lunchen en elkaar te ontmoeten. Aanmelden kan in de week voorafgaand aan de betreffende viering via jeugdouderling@pkn-oisterwijk.nl.

Zet in je agenda alvast de volgende data:

• zondag 4 oktober
  • zondag 8 november
  • zondag 13 december.

Zien wij je dan?!

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer