De Alpha-cursus gaat online

woensdag 14 oktober 2020

Eerlijke gesprekken in onzekere tijden. Misschien hebben we daar nu zelfs meer behoefte aan dan ooit. Belangrijke levensvragen stellen, stil staan bij wat ons beweegt. Dit kan tijdens de Alpha-cursus.

Maar helaas: nadat we in maart al snel moesten stoppen toen de corona-pandemie uitbrak, kon nu ook de herstart in september niet niet doorgaan. Vanwege de toenemende besmettingen en de maatregelen vanuit de overheid en de kerken kunnen we helaas niet bij elkaar komen. Althans niet fysiek, want er is een alternatief: Alpha online.

Op ontdekkingsreis

Duizenden mensen over de hele wereld hebben de afgelopen maanden Alpha-online gevolgd, en we horen enthousiaste verhalen. Het is geen standaard online training die je in je eentje doet, maar je bent onderdeel van een vaste groep die samen op ontdekkingsreis gaat. Ook al kunnen we niet fysiek bij elkaar zijn, het delen van gedachten, vragen, ervaringen, wat ons beweegt, blijft de kern van elke bijeenkomst.

Voordelen van online

Voor sommigen is het zelfs makkelijker om online aan te sluiten. Vanwege praktische redenen: geen oppas nodig, op tijd thuis als je de volgende ochtend vroeg op moet, het kan ook tijdens quarantaine. Maar ook omdat ze het fijner vinden als ze vanuit hun vertrouwde thuis nieuwe dingen kunnen ontdekken. En nog een pluspunt: je kunt van overal ter wereld meedoen en dus ook aansluiten wanneer je niet in Oisterwijk of omgeving woont. En mocht je huiverig zijn voor de technische aspecten: wij helpen je daar graag mee.

Start op 20 oktober

We beginnen met Alpha Online op dinsdag 20 oktober om 20 uur. De bijeenkomst duurt ongeveer 1,5 uur. We kijken samen naar de inleiding van de avond (een filmpje) en vervolgens gaan we samen hierover in gesprek.

Heb je vragen of wil je meer informatie? Neem contact op via alpha.oisterwijk@gmail.com. Hopelijk tot binnenkort online!

Judith Ooms

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma