Lichtjesavond en Gedachteniszondag

vrijdag 23 oktober 2020

Dit jaar is alles anders dan anders. We mogen maar met 30 mensen samenkomen in onze kerk. Ook op zondag 1 november (Gedachteniszondag) is dit het geval. Dit betreuren we, zeker omdat deze kerkdienst voor veel gemeenteleden een speciale betekenis heeft.

We willen tijdens deze dienst voorrang geven aan de nabestaanden van onze gemeenteleden die afgelopen kerkelijk jaar zijn overleden. Zij ontvangen een aparte uitnodiging voor deze viering. Dat zullen er geen 30 zijn, dus er is nog wel plaats voor een aantal andere kerkgangers. Maar minder plaats dan op ‘gewone’ zondagen.

Lichtjesavond

Omdat we toch graag iedereen de gelegenheid willen geven hun dierbaren te gedenken, is er op zaterdagavond 31 oktober een herdenkingsbijeenkomst op onze begraafplaats achter de kerk: Lichtjesavond.

Van 19:00 tot 19:30

Voor alle mensen die hun overledenen in een sfeervolle, ingetogen omgeving wil gedenken. We komen bij elkaar om 19.00 uur op de begraafplaats. Er is stilte, muziek, gebed en poëzie. En natuurlijk veel lichtjes.

Wel opgeven

De Lichtjesavond duurt ongeveer een half uur. Uiteraard nemen we alle coronamaatregelen in acht. Dit betekent dat er plek is voor maximaal 30 mensen. U kunt zich opgeven voor Lichtjesavond via ons mailadres omziennaarelkaar@pkn-oisterwijk.nl

Vervoer?

En als u vervoer nodig heeft om naar Lichtjesavond te komen, laat het dan even weten via bovenstaand e-mailadres.

Bij zeer slecht weer gaat Lichtjesavond niet door. Daar krijgt u dan uiteraard bericht over.

We hopen u op Lichtjesavond te ontmoeten!

Ivon Withaar, Lianne van der Wel en Winanda de Vroe

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts