Creatievelingen en kopers gezocht voor het goede doel

woensdag 25 november 2020

Zoals je hebt kunnen lezen in de vorige nieuwsbrieven willen wij als Oisterwijkse kerkelijke gemeente Moldavië/Homecare steunen. Er is grote behoefte aan medische hulpmiddelen. Homecare heeft aangegeven aan Kerk en Actie dat een bedrag van 20.000 euro nodig is om hun ouderen goed te kunnen verplegen.

Onze gemeente steunt Homecare door de koop en verkoop van kerststukjes in het weekend van 12/13 december en 19/20december, op een afgesproken tijd én coronaproof.  Er hebben zich al een aantal gemeenteleden bij ons gemeld.

Kerststukje maken
Wij zijn nog steeds op zoek naar mensen die kerststukjes kunnen maken. Je kunt dit ook samen met een ander gemeentelid doen. Wij kunnen je koppelen aan een ander gemeentelid. Dat is wel zo gezellig!

Kerststukje kopen
Ook kopers kunnen zich al melden. Mochten er niet voldoende kerststukjes zijn om te kunnen verkopen, dan moeten we kopers misschien teleurstellen. Dat zou jammer zijn. We hopen de kerststukjes voor ongeveer 10 à 15 euro per stuk te kunnen verkopen en zo een mooie opbrengst te halen. Eventuele materiaalkosten kunnen wij vergoeden. Betaling gebeurt natuurlijk digitaal. Wij zijn bereid om Kerststukjes op te halen en bij je langs te brengen.

Meer informatie en aanmelden
Wil je meedoen, een kerstukje kopen, of meer informatie over deze actie? Stuur dan een berichtje naar Marieke Traksel via barttraksel@gmail.com of via 06-21656126.

Wil je Homecare wel steunen, maar niet meedoen aan deze actie?
Maak je gift dan over via NL02RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestante kerk o.v.v. Adventsactie Homecare Moldavië.

Hans Zaaijer, Jantsje Bakkeren en Marieke Traksel

Vanaf september 1973 wonen wij in Loon op Zand, dat kerkelijk bij Tilburg hoort, maar ik vind het fijn in onze kerk en blijf hier komen. Sinds 1992  bezoeken  vluchtelingen uit het AZC  onze kerk. Sommigen zijn bij ons gedoopt of hebben belijdenis gedaan en zijn intussen lid van onze gemeente. Samen iets drinken na de viering in de kerk vind ik fijn. Even bijpraten en er voor elkaar zijn !

Sjouk Boekhoud – Bijlsma