Inleveren brieven voor Amnesty

woensdag 02 december 2020

In tegenstelling tot wat in de begeleidende brief stond bij de schrijfpakketjes van Amnesty International, wil Lianne van der Wel de geschreven brieven voor ‘Write for Rights’ graag al uiterlijk 8 december terugontvangen. Er staat al een inleverdoos in de kerk.

De materialen die je niet gebruikt heb, mag je ook weer inleveren. Dan hoeven die volgend jaar niet opnieuw aangeschaft te worden. Dus blanco kaarten, briefpapier en evt. de pen kunnen in de envelop worden ingeleverd.

Inleveren 6 of 8 december
De envelop kan op zondag 6 december worden ingeleverd in de kerk. Dinsdagochtend 8 december en dinsdagmiddag tussen 14 en 15 uur zijn er ook mensen in de kerk aanwezig. Gaat dit niet lukken? Neem dan even contact op met Lianne.

Waarom verzamelen we de brieven allemaal en sturen ze niet ‘zoals vroeger’ zelf op?
Het voordeel van het massaal versturen van de brieven door Amnesty International is dat zij een grote naam hebben op het gebied van het opkomen voor de rechten van de mens. En voor mensen die onterecht behandeld worden en gevangen worden gehouden. Een tsunami aan brieven zet mensen, bestuurders en regeringsleiders hopelijk aan het denken.

Dank voor alle inzet en hopelijk is het volgend jaar weer mogelijk om samen te schrijven!

Lianne van der Wel
pastorliannevanderwel@ziggo.nl
telefoon 06 – 525 11 886

Als Diaken heb je een belangrijke rol binnen de gemeente. Zeker in een tijd waarin onrecht, geweld en armoede hoogtij vieren. Zelf ben ik als Diaken meer een doener en vind het fijn als ik daadwerkelijk iets kan betekenen voor iemand die het nodig heeft. Omzien naar elkaar is daarbij een basisvoorwaarde. Niet alleen binnen onze eigen gemeente maar ook daarbuiten, landelijk én wereldwijd.

Jantsje Bakkeren