Online kerkdiensten t/m 7 februari

donderdag 14 januari 2021

Het zal niet als een verrassing komen: in ieder geval tot en met zondag 7 februari zijn onze kerkdiensten alleen online bij te wonen. De lockdown is met drie weken verlengd. We blijven de online diensten met zo min mogelijk vrijwilligers organiseren: alleen de predikant, ambtsdrager, organist, beeld- en geluidsman en koster zijn aanwezig.

Ook de landelijke kerk heeft inmiddels geadviseerd om helemaal niet meer te zingen tijdens de diensten. In Trouw van 14 januari stond daarover een artikel.

Kijkcijfers
Het is fijn om te zien dat onze vieringen iedere week zo’n 60 tot 70 keer bekeken worden. Op kerstavond werd de viering 195 keer bekeken en op eerste kerstdag 135 keer.  En als je dan bedenkt dat er per beeldscherm vaak meerdere mensen tegelijk kijken, zijn dat mooie cijfers.

Tips
Heb je tips hoe de vieringen met alle beperkingen die er zijn toch nog beter kunnen? Mail dan naar scriba@pkn-oisterwijk.nl. Ideeën zijn altijd welkom!

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts