Collecte 28 februari voor missionair werk

donderdag 25 februari 2021

De collecte op de 2e zondag van de 40-dagentijd hoort bij het thema: Ik ben er voor jou –  De Dorstigen laven.

Er zijn zóveel mensen die wachten op een beetje barmhartigheid, op een daad van goedheid. Jezus laat ons zien wat barmhartigheid is: de hongerigen te eten geven, de dorstigen te drinken, de naakten kleden, de vreemdelingen onderdak bieden, de zieken verzorgen, de gevangenen bezoeken en de doden begraven.

Deze 2e zondag van de 40-dagentijd, 28 februari, collecteren we voor Kerk in Aktie: Missionair Werk.
Het aantal kerkgangers in Nederland neemt af, maar een groeiende groep mensen is op zoek naar zingeving. Ze hebben het misschien goed voor elkaar, maar tegelijkertijd is er het gevoel iets te missen. Op deze ‘dorst’ naar zin speelt de Protestantse Kerk in door mensen een plek te bieden waar ze zingeving en saamhorigheid kunnen vinden. Pioniersplekken in heel Nederland zijn zo een bron van levend water voor iedereen die op zoek is naar zin.

Met uw bijdrage aan de collecte steunt de Protestantse Kerk pioniersplekken en nieuwe vormen van kerk-zijn. Maak uw gift over via NL02RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oisterwijk o.v.v. missionair werk

Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank!

Gedicht:

Kom naar het levend water,
Kom naar de bron:
Leer valse schijn verlaten
En keer je om.

Ik ben het levend water,
Ik ben de bron:
Leer je op mij verlaten
En zie niet om!

Wie zoekt om God te eren,
Hart van bestaan
Zal in mijn daden lezen
De Ene naam.

Wie aarde gaat bewerken
Leert met geduld
De groeikracht op te merken
Die haar vervult.

Leven word je gegeven,
Adem en Geest;
Dood zul je niet meer vrezen,
Zowaar ik leef.

De diaconie

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts