Kerkdiensten blijven voorlopig alleen online

donderdag 04 maart 2021

Je hebt vast op internet of in de krant gelezen dat de landelijke kerk (PKN) gemeentes de mogelijkheid geeft om weer met 30 mensen in de zondagse eredienst bij elkaar te komen. De kerkenraad heeft in de vergadering van 2 maart besloten om dat niet te doen. Onze diensten blijven voorlopig uitsluitend online.

De kerkenraad vindt het niet gepast om samen te komen in een tijd dat theaters en horeca nog dicht zijn en ondernemers in zwaar weer zitten. Bovendien nemen de coronabesmettingen op dit moment weer toe.

Natuurlijk wil de kerkenraad ook niets liever dan de kerk weer ‘opengooien’ en écht samen vieren. Maar dit is nog niet het moment waarop dat verstandig kan.

> Lees het bericht van de landelijke kerk

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts