Groeten van Amran

donderdag 11 maart 2021

Het is alweer ruim een jaar geleden dat we afscheid hebben genomen van Amran, die tijdelijk bij ons in het Diaconiehuisje woonde. In januari 2020 is hij vertrokken naar het AZC in Den Helder omdat hij opnieuw in de procedure van de IND werd opgenomen.

Hoewel er allerlei regels zijn voor de doorlooptijd van zo’n procedure, is de situatie van Amran nog steeds niet duidelijk en woont hij nog steeds in het AZC. Enkele gemeenteleden hebben nog af en toe contact met hem en met zijn advocaat. Maar hoe en wanneer er iets gaat gebeuren is volstrekt onduidelijk.

In één van de laatste contacten die Evert Niemeijer met Amran had, vroeg Amran om jullie allemaal heel hartelijk te groeten. Bij deze!

In de kerk vind ik inspiratie om over essentiële zaken in het leven na te denken, zoals door welke waarden wij mensen aangestuurd worden in ons gedrag. Ik stel het op prijs om fijne mensen te ontmoeten in de kerk. In andere organisaties, zoals bedrijven, is dat wel eens heel anders. Ik zou het leuk vinden om eens te analyseren hoe we als kerk nog meer jonge mensen kunnen bereiken, bijvoorbeeld via andere manieren van communicatie.

Rienk Lammers