Kranslegging 4 mei

woensdag 05 mei 2021

Op 4 mei hebben Jan Marcelis, voorzitter van de kerkenraad, en pastoor Francis de Meyer van de Sint Jozefparochie namens de gezamenlijke kerken een krans gelegd bij het monument op de Gemullehoekenweg in Oisterwijk.

Vanwege de coronamaatregelen kon de traditionele herdenking voor de tweede keer op rij niet doorgaan. Daarom werd de plechtigheid ’s morgens met slechts enkele mensen opgenomen en ’s avonds via LOVO uitgezonden.

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz