Zingen tijdens de kerkdienst

vrijdag 11 juni 2021

Komende zondag is het eindelijk zover: in de dienst van 13 juni gaan we voor het eerst weer zingen. Nou ja, een klein beetje dan! Volgens het protocol van de landelijke kerk mag er sinds 5 juni een beperkte tijd op praatniveau worden gezongen.

Met praatniveau wordt bedoeld: zingen op ingetogen wijze, waarbij je het zangvolume niet laat uitstijgen boven de geluidssterkte van normaal spreken. De PKN zegt dat je bij ‘beperkte tijd’ moet denken aan maximaal twee coupletten in een kerkdienst. Bij voorkeur aan het einde van de kerkdienst. Dit in verband met de verspreiding van aerosolen en de mogelijkheid om direct daarna te ventileren.

Daarom zingen we op 13 juni het slotlied weer samen. Een fijne eerste stap!

Lees meer op de website van de landelijke kerk

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer