Lazarus & oranje

woensdag 16 juni 2021

Afgelopen zondag ging het in de kerkdienst over Lazarus die uit de dood wordt opgewekt. Fenna en Donna gingen thuis creatief met dat thema aan de slag.

In Johannes 11 staat dat Lazarus al in het graf lag, maar dat Jezus hem riep. Lazarus kwam tevoorschijn, in linnen gewikkeld en zijn gezicht bedekt met een doek. Een mooi verhaal om na te spelen, en dat deden de zussen. Al is niet helemaal zeker of er in de tijd van Jezus al oranje linnen beschikbaar was…

In de kerk vind ik inspiratie om over essentiële zaken in het leven na te denken, zoals door welke waarden wij mensen aangestuurd worden in ons gedrag. Ik stel het op prijs om fijne mensen te ontmoeten in de kerk. In andere organisaties, zoals bedrijven, is dat wel eens heel anders. Ik zou het leuk vinden om eens te analyseren hoe we als kerk nog meer jonge mensen kunnen bereiken, bijvoorbeeld via andere manieren van communicatie.

Rienk Lammers