Coronamaatregelen & de kerkdienst

donderdag 08 juli 2021

Vorige week las u in de nieuwsbrief dat aanmelden voor de kerkdienst nog steeds nodig is. Dat doen we omdat er maar plaats is voor zo’n 40 mensen. Bovendien moeten we een lijst bijhouden van wie er in de kerk aanwezig is.

Maar wat nu als je op zondagochtend denkt: ik heb me niet aangemeld, maar ik heb toch zin om naar de kerk te gaan? In dat geval kun je toch komen en kijken of er nog plek is. In het ergste geval moet je onverrichterzake naar huis, maar vaak is er wel een plekje over. Uiteraard blijft vooraf aanmelden (uiterlijk vrijdag 18:00 uur) belangrijk. Het gaat dus echt om de uitzonderingen.

Zingen in de vieringen
De kerkenraad heeft verder besloten dat we in de maand juli alleen het slotlied en het ‘Amen’ na de zegen ingetogen zingen. De andere liederen worden nog niet gezongen. Vanaf 1 augustus zingen we ook het Glorialied ingetogen. We blijven voorzichtig omdat we rekening willen houden met de jongere gemeenteleden die nog niet volledig gevaccineerd zijn.

Zie ook: Aanmelden voor de kerkdienst blijft verplicht

‘De kerk, een plek waar hemel en aarde elkaar raken…’ wordt er aan het begin van de dienst gezegd. Het gebeurt vaak dat in de dienst onder woorden gebracht wordt wat je voelt, en zelf niet zeggen kan. God’s woord is krachtig en het overkomt me vaak dat ik ineens aangesproken word door wat er gezegd wordt, zonder dat ik er echt naar op zoek ben.

Amy Hoogeland