Vaste aanstelling voor Lianne van der Wel

donderdag 08 juli 2021

Lianne van der Wel is al bijna twee jaar onze kerkelijk werker. Deze twee jaar werkte ze in onze gemeente op twee keer een jaarcontract. De kerkenraad heeft besloten haar tijdelijke contract per 1 september om te zetten in een vast contract voor onbepaalde tijd.

De kerkenraad is erg blij met de inzet van Lianne en hoort ook positieve geluiden uit de gemeente. Vandaar dat dit besluit een logische stap was. Temeer daar het Classicale College voor de Behandeling van Beheerszaken (CCBB) deze stap heeft goedgekeurd. Het CCBB ziet toe op de zorg voor de vermogensrechtelijke aangelegenheden van gemeentes.

Toekomstige vacatures
Uiteraard zegt dit verder niets over hoe we in de toekomst met de aanstelling van een predikant en kerkelijk werker omgaan. Op het moment dat er in onze gemeente weer een vacature ontstaat, bekijkt de kerkenraad of er financiële ruimte is om weer iemand aan te stellen, en zo ja, voor hoeveel procent.

Winanda en Lianne (r) bij de startzondag 2019

‘De kerk, een plek waar hemel en aarde elkaar raken…’ wordt er aan het begin van de dienst gezegd. Het gebeurt vaak dat in de dienst onder woorden gebracht wordt wat je voelt, en zelf niet zeggen kan. God’s woord is krachtig en het overkomt me vaak dat ik ineens aangesproken word door wat er gezegd wordt, zonder dat ik er echt naar op zoek ben.

Amy Hoogeland