Vriendenmiddag ‘Tent of Nations’

vrijdag 10 september 2021

Tent of Nations is een educatieve boerderij met voornamelijk fruitbomen van de familie Nassar in de dreven van Bethlehem. Jaarlijks nemen soms wel 6000 mensen als (groeps)bezoeker of vrijwilliger deel aan het vredelievende project van de familie.

Sinds de corona-uitbraak is dit natuurlijk onmogelijk geweest. Dat heeft het leven voor deze familie en vele andere boeren in de Westelijke Jordaanoever een stuk onzekerder en onveiliger gemaakt.

Levensmotto
Al 20 jaar voert de familie Nassar een gerechtelijke strijd met Israël over het bezit van hun grond waarvoor zij al sinds 1916 eigendomspapieren bezitten. Toch blijft hun levensmotto: ‘We refuse to be ennemies!’ Hans en ik bezochten deze boerderij in 2015 en waren zeer onder de indruk.

25 september
Nu organiseert het bestuur van Vrienden van “Tent of Nations” op zaterdag 25 september op 21 plaatsen in Nederland een Vriendenmiddag om deze en andere boerenfamilies onze verbondenheid te laten merken. Ook in de Voorhof, Kerkstraat 64 te Oisterwijk, wordt zo’n bijeenkomst gehouden van 14.00-17.00 uur. Inloop met koffie en thee vanaf 13.30 uur.

Programma
Er is een interview met Daoud Nassar te horen via het grote scherm. Ook worden een korte bijdrage van Carolien Roelants, Midden-Oosten-kenner en NRC-columnist én een video over Bethlehem in coronatijd getoond.

Vredeskoor
Een deel van het ad hoc Vredeskoor zingt vier liederen. Het Arabische lied, dat een roep om vrede is, zongen we al enkele malen in een kerkdienst. Ook bij ons bezoek aan Tent of Nations heb ik dat meegezongen. Verder gaan we in enkele kleine groepen met elkaar in gesprek. Het belooft een boeiende middag te worden!

Meer informatie en aanmelden
Geef je snel op, want vol=vol (maximaal 30 personen) helaas in deze coronatijd. Via de website www.tentofnations.nl vind je nog veel meer informatie.
Opgave bij Wini Zaaijer, winizaaijer@hotmail.com, of 0411-623014.

Daoud Nassar in de grot bij ‘Tent of Nations’.

Een van de belangrijkste dagen uit je leven, naast dat je voor de wet natuurlijk in het gemeentehuis trouwt, de huwelijksinzegening in de kerk. Ik ben opgevoed in een hervormd gezin en ben grootgebracht met het geloof. Onze kinderen zijn beide in deze kerk gedoopt. Een hele fijne dienst die van het begin tot het eind door iedereen goed ontvangen is. Heel begrijpend en passend bij ons gezin en onze geloofssituatie.

Marit Mannaerts