Kom naar de vriendenmiddag van ‘Tent of Nations’

woensdag 15 september 2021

Op 25 september organiseert het bestuur van Vrienden van ‘Tent of Nations’ op 21 plaatsen in Nederland een Vriendenmiddag om deze en andere boerenfamilies onze verbondenheid te laten merken. Ook in de Voorhof wordt zo’n bijeenkomst gehouden van 14.00-17.00 uur. Inloop met koffie en thee vanaf 13.30 uur.

Tent of Nations is een educatieve boerderij met voornamelijk fruitbomen van de familie Nassar in de dreven van Bethlehem. Vóór corona deden ieder jaar wel 6000 mensen mee als (groeps)bezoeker of vrijwilliger aan het vredelievende project van de familie. De familie Nassar voert al 20 jaar een gerechtelijke strijd met Israël over het bezit van hun grond waarvoor zij al sinds 1916 eigendomspapieren bezitten. Toch blijft hun levensmotto: ‘Wij weigeren om vijanden te zijn!’

Programma
Er is een interview met Daoud Nassar te horen via het grote scherm. Ook worden een korte bijdrage van Carolien Roelants, Midden-Oosten-kenner en NRC-columnist én een video over Bethlehem in coronatijd getoond. Ook zingt een deel van het ad hoc Vredeskoor vier liederen, waaronder een Arabisch lied.

Meer informatie en aanmelden
Geef je snel op, want vol=vol (maximaal 30 personen). Via de website www.tentofnations.nl vind je nog veel meer informatie. Opgave bij Wini Zaaijer, winizaaijer@hotmail.com, of 0411-623014.

In de kerk vind ik inspiratie om over essentiële zaken in het leven na te denken, zoals door welke waarden wij mensen aangestuurd worden in ons gedrag. Ik stel het op prijs om fijne mensen te ontmoeten in de kerk. In andere organisaties, zoals bedrijven, is dat wel eens heel anders. Ik zou het leuk vinden om eens te analyseren hoe we als kerk nog meer jonge mensen kunnen bereiken, bijvoorbeeld via andere manieren van communicatie.

Rienk Lammers