Collecte Zending zondag 26 september

vrijdag 24 september 2021

Op 26 september collecteren we voor Israël/Palestina voor het project: Joodse en Palestijnse kinderen spelen samen.

Joodse en Palestijnse kinderen groeien gescheiden van elkaar op. Door decennia van oorlog en conflict is er veel onderlinge haat en wantrouwen. In het dagelijkse leven komen ze elkaar bijna niet tegen.

Hoop voor de toekomst
Het Rossing Center wil kinderen met elkaar in contact brengen. Kinderen van Joodse en Palestijnse scholen bezoeken elkaar in de klas en leren spelenderwijs over elkaars geschiedenis, tradities en identiteit. Ze vertellen in de klas over hun leven, geloof, hobby’s en school. Zo leren ze elkaar kennen en met elkaar omgaan. Belangrijk voor de kinderen zelf, maar ook voor de hele samenleving. Het geeft hoop voor de toekomst!

Geef ook
Met uw bijdrage steunt u het zendingswerk van Kerk in Actie in Israël/Palestina en wereldwijd. Geef aan de collecte of maak een bijdrage over op NL02 RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oisterwijk o.v.v. KIA (zending)

Meer informatie?
Ga naar www.kerkinactie.nl/israelpalestina

Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank!

Sinds wij in Berkel-Enschot wonen, voelen wij ons als gezin thuis in het kleine Protestantse kerkje aan de Kerkstraat in Oisterwijk. Van huis uit zijn wij ‘meelevend’ zoals dat heet. Daardoor draaiden we ook sneller dan verwacht mee in de vele activiteiten en werkzaamheden van de kerk.

Evert Niemeijer