Afscheid ds. Willemien Roobol

vrijdag 01 oktober 2021

Dit voorjaar is ds. Willemien Roobol voor het laatst als gastpredikant bij ons voorgegaan. In augustus zou ze nog een keer voorgaan, maar toen moest ze helaas afzeggen. Willemien heeft ons laten weten dat ze vanaf 2022 niet meer bij ons voorgaat.

Onze gemeente heeft een bijzondere band met Willemien. Ze is immers onze predikant geweest. Maar ook als gastpredikant was ze graag gezien. Iedere keer reed ze weer dan hele stuk van Nieuwe Niedorp naar Brabant.

Dank je wel
Normaal nemen we afscheid van een gastpredikant tijdens haar of zijn laatste dienst in onze kerk. Nu kon dat jammer genoeg niet. Daarom hebben we Willemien namens ons allemaal een bedankbrief en een bloemetje gestuurd. En ook hier zeggen we graag: dank je wel, Willemien!

Dankbaar ben ik onze predikant en vooral de kerkelijk werker voor de manier waarop zij mijn overleden vrouw tijdens haar ziek zijn geestelijke steun hebben verleend. Enkele uren voor haar overlijden heb ik een gedicht (gebed) aan haar voorgelezen over de zorgzame en liefhebbende handen die God worden overgenomen. Dit gedicht heeft de kerkelijk werker een dag eerder ook aan haar voorgelezen.

Harm Detz