Fietstocht voor Moldavië

woensdag 06 oktober 2021

Op zondag 31 oktober organiseert het ZWO/diaconie samen met de Protestantse gemeente in Vught een fietstocht om geld in te zamelen voor ons Kerk in Actieproject in Moldavië. Er zijn al enkele aanmeldingen.

De tocht gaat naar de Lambertuskerk in Vught, waar u deze kerk kunt bezichtigen. U wordt in Vught gastvrij ontvangen met een hapje en een drankje. Tegelijkertijd fietsen gemeenteleden uit Vught in tegengestelde richting naar ons kerkje. Het doel is ook om elkaar onderweg te ontmoeten. Om herkenbaar te zijn, vragen we je een petje of hoedje op te zetten.

Wil je meefietsen?
Tussen 12.30 uur en 14.30 uur kun je vanaf de Voorhof starten op een afgesproken tijdsstip. Hans Zaaijer heeft een mooie route uitgewerkt die je meekrijgt.

Hoe doe je mee?
Stuur voor 24 oktober een mailtje naar zwo-oisterwijk@hotmail.com of bel 06 21656126, het telefoonnummer van Marieke Traksel. Geef aan op welk tijdstip je tussen 12.30 en 14.30 uur wilt starten. Vind je het leuk om met een ander gemeentelid te fietsen, dan zorgen wij voor een fietsmaatje.

Kosten
Voor 5 euro (meer mag ook) per routebeschrijving kun je meedoen. Maak je bijdrage over op NL02RABO 0373 7362 66 t.n.v. Diaconie Protestante kerk o.v.v. fietstocht 31 oktober 2021.

Niet fietsen, wel naar Vught?
Kun je op 31 oktober niet meefietsen, maar wil je toch graag de kerk in Vught bezoeken? Ook dan ben je van harte welkom om de kerk te bezichtigen. De kerk
in Vught sluit om 17 uur haar deuren. Een kleine bijdrage voor Moldavië is dan ook fijn. Zie het bovenstaande rekening nummer.

Slecht weer
Bij slecht weer stellen we de fietstocht en de bezichtiging van beide kerken uit.

Hans Zaaijer, Jantsje Bakkeren, Henriëtte Rosema- van de Laak (diaken Vught) en Marieke Traksel

‘De kerk, een plek waar hemel en aarde elkaar raken…’ wordt er aan het begin van de dienst gezegd. Het gebeurt vaak dat in de dienst onder woorden gebracht wordt wat je voelt, en zelf niet zeggen kan. God’s woord is krachtig en het overkomt me vaak dat ik ineens aangesproken word door wat er gezegd wordt, zonder dat ik er echt naar op zoek ben.

Amy Hoogeland